• Groene voordelen

Groen doen levert veel op, zo blijkt uit de ervaringen van de bijna 300 deelnemers in de afgelopen drie jaar. Lees hier hun ervaringen.

De voordelen op een rij:

Lijst met vragen
  • Profiteren van concrete tips in de Duurzaamheid Checklist

    Na inschrijving ontvang je gratis de Duurzaamheid Checklist. De checklist geeft tientallen tips, adviezen en handvatten om duurzamer te ondernemen en bewustwording te creëren aan de hand van thema’s. De checklist is laagdrempelig en heel praktisch.

  • Besparen door bewust (energie)verbruik

    Door opnieuw te kijken naar bijvoorbeeld het energieverbruik en kleine aanpassingen te doen zodat het energieverbruik verduurzaamt kun je naast het milieu ook veel geld besparen.

  • Vermelding op de Duurzame Kaart

    Alle organisaties die deelnemen aan de Groene Giraf worden vermeld op de Duurzame Kaart. De winnaars krijgen een speciale vermelding.
    Zo laat je aan potentiële klanten zien dat jij het beste wilt voor kinderen en nadenkt over een gezonde leefomgeving. Meedoen aan de Groene Giraf geeft je de kans om je positief te onderscheiden van de concurrentie.

  • Gemotiveerde medewerkers

    Medewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf. Deelnemers aan de Groene Giraf geven aan dat er een nog betere sfeer ontstaat als er gezamenlijk gewerkt wordt aan duurzaamheid.

  • Je laat zien dat jouw kinderopvang bijdraagt aan de toekomst van kinderen

    Ouders willen het beste voor hun kind. Daarom kiezen steeds meer ouders voor kinderopvangorganisaties die laten zien dat zij nadenken over de leefomgeving en de toekomst van kinderen. Deelnemers ontvangen een mooi houten bordje om aan (nieuwe) ouders te laten zien dat de organisatie haar nek uitsteekt voor een gezonde leefomgeving van hun kinderen.

  • Positief in de media

    Lokale media zijn erg belangrijk voor ondernemers in de kinderopvangbranche. Artikelen in de lokale krant verhogen de naamsbekendheid en zorgen voor een positief imago. Deelname aan de Groene Giraf geeft jou een mooie aanleiding om contact op te nemen met de media. Niet alleen als je genomineerd bent, maar ook als je aan de slag gaat met de checklist zal je zien dat je veel nieuwswaardige initiatieven kunt ontplooien.

Zet een eerste stap: vraag de Duurzaamheid checklist aan en ga direct aan de slag. Vul het inschrijfveld hieronder in. Vervolgens ontvang je een factuur en direct na betaling van het inschrijfgeld de inloggegevens voor de checklist Duurzaamheid per mail. Met de checklist kun je aan de slag wanneer het jou uitkomt.

Gegevens over de locatie


Referenties

  • De reacties van ouders nadat we de Groene Giraf hadden gewonnen waren overweldigend. Het heeft ons zelfs nieuwe klanten opgeleverd. Fantastisch wat de prijs losmaakt. We zijn als team nu nog gemotiveerder met duurzaamheid bezig.

    Bettina Wolfenter, directeur Dromelot Amsterdam

  • De Duurzaamheid checklist van de Groene Giraf helpt mij focus aan te brengen in alle plannen.

    Jeanette van der Meulen – projectmanager KinderRijk

  • Meedoen met de Groene Giraf bracht zoveel positieve energie in de organisatie! Medewerkers voelden zich enorm betrokken om te besparen voor de toekomst.

    Ileen Purperhart, directeur Hestia Kinderopvang

  • De checklist van de Groene Giraf helpt ons om praktijk om te zetten in beleid. Daardoor blijft duurzaam doen actueel.

    Avital Troll, manager Hestia Kinderopvang

  • Duurzaamheid is een enorm begrip. Sommige ondernemers vinden het daardoor heel moeilijk om actie te ondernemen. De Groene Giraf laat zien dat het eigenlijk heel gemakkelijk is om met jouw kinderopvang duurzamer te doen. En dat alle beetjes helpen!

    Ceciel Thewissen, beleidsmedewerker Kinderopvang Humanitas

  • Ondernemers zeggen tegenwoordig wel heel snel dat ze duurzaam doen. Door de checklist van de Groene Giraf in te vullen krijg je echt helder wat je allemaal doet. En vooral: wat je nog niet doet.

    Matthijs de Gruijter, Struin

  • In de checklist staan leuke ideeën voor samenwerking met ouders, de buurt en leveranciers. Slim samenwerken bespaart kosten maar is vooral heel leuk en leerzaam.

    Ilonka Pulles, directeur Ons Kindercentrum

  • Onze ervaring is dat ouders duurzaamheid heel belangrijk vinden. Het gaat ten slotte om de toekomst van hun kind. Je moet alleen wel goed uit kunnen leggen wat je dan doet en waarom.

    Alexa Petersen, projectmanager 2Samen

  • Door met de Groene Giraf mee te doen, zorg je er niet alleen voor dat jouw organisatie duurzamer wordt: je neemt ook de kinderen en hun ouders mee.
    In de checklist staan superleuke activiteiten die je met kinderen kunt doen en die vaak niets kosten.

    Trias Kinderopvang (Sassenheim)

  • We dachten dat we alles al wel deden wat binnen onze mogelijkheid lag, maar deze checklist gaat nog een stapje verder. Een uitdaging om die Groene Giraf te bemachtigen!

    Eva Toele, Bzzzondere Boshoeve

  • We besparen met duurzaam gedrag geld. Dat investeren we in biologische voeding en ecologisch verantwoorde producten.

    De Tweeling Kinderopvang (Nijmegen)

  • Dankzij de checklist ontdekte ik in 10 minuten wat we al doen, maar vooral wat we allemaal nog meer kunnen doen. Nu kan ik me gemakkelijk focussen op wat echt belangrijk is en kan ik aan de hand van de uitkomst beleid maken.

    Facilitair manager SKA